Follow'>http://www.bloglovin.com/blog/11520829/?claim=mndau8j33ur">Follow my blog with Bloglovin

lördag 4 januari 2014

Simhall, nakenhet, pizza och tekniktrubbel

Ja, idag var det simhall med make och båda barnen. En mycket trevlig dag.

Det hela började i och för sig lite mindre trevligt. 

En hund (vi har fyra) började yla och låta vid 07.00. Jag skäller och skickar upp mannen att få tyst på odågan. Det var faktiskt hans hund som lät... Givetvis hinner båda barnen vakna. Jag är inte pigg vid den tiden när jag somnat 04.00 natten innan. Jag vill dö, jag vill aldrig mer vakna..
Ja så känns det faktiskt. 
I alla fall Krille kommer upp och sitter i soffan med ungarna en stund, vi ska ju faktiskt inte åka förän 09.30. 
Jag och mitt humör ligger kvar i sängen och tjurar lite. 

På något väldigt konstigt vis vaknar jag till och klockan är plötsligt 10.30. FAN! 
Jag somnade ju aldrig om!? VA! 
Mannen sov visst gott framför Barnkanalen och ungarna var nöjda med att få titta jättelänge på tv.

Matlådor och fika packas i all hast. Hundar snabbrastas. Och vid 12.00 sitter vi i bilen.

Timmarna går. Vi badar och har trevligt. Barnen är nöjda. Allt är frid och fröjd tills det är dags att åka hem. Åttaåringen sköter sig såklart som vanligt.
Men treåringen. Hujedamig. Vilken pärs.

Efter duschen är jag svettigare än någonsin tidigare. In i bastun för att fånga in vilddjuret. Ännu svettigare. 

Puh! 

17.00 hemma igen. Tack gode Gud! Vi överlevde! 

Rätt ner i soffan hela familjen för att hämta andan. 

Misdagsdags. Orkar inte laga mat. Slänger ihop lite hembakta pizzor. 
Mätt så otroligt mätt! Varför måste man tvångsmässigt trycka i sig typ 10 kg bar för att det är gott och flottigt!? 

Sen blir det andhämtning testen av kvällen. Jag orkar inte mer! Borde göra allt sånt som man alltid borde. 


Apråpå simhallar!
Inne i hallen tjocka folk, smala folk, extremt hårigt folk. Egentligen är det jävligt snuskigt att tumla runt som sälar i en trång och nerkissad bassäng. 
I duschen efteråt står endel och rakar könet. Ja det är ju allmänt känt att efter långt bad och bastu så är hårsäckarna öppna eller något. Det är då man ska passa på. Inte jag. Aldrig i livet. Det är fullkomligt vidrigt! 
I andra duschen står en tant och skrubbar kroppen med olika peelingar och skrubbar ryggen med en lång diskborste. 
I tredje duschen står någon påklädd med t-shirt och tights till knäna och försöker bli ren.

Jag fattar inte varför folk inte bara gör det normala. Klär av sig nakna och tar en snabbdusch som normalt folk. 

Vikt idag på simhallen superproffs våg 95,7! Oj jäklar vad fet jag måste vara.
Ok att jag är mullig, knubbig och småfet. Men vad fan! Nästan 100 kg!!! 
Skäms inte direkt för min kropp. Kan knata runt bland alla andra och känna mig i alla fall ganska så normal. 

Det är inte för utseendet som jag vill ner. 
Jag vill orka saker, jag vill ha energi, jag vill kunna hänga med barnen även när dem är 10 år. Jag vill kunna köpa normala kläder. Är så trött på tunikor och tights.

Eftersom jag har världshistoriens fetaste lår och röv så finns det inte vanliga byxor som passar. Om man nu inte är sugen på Lindex och kappahls tanttjockavdelning. 

Men jag försöker se det positivt. Mitt fett sätter sig gärna kvinnligt. Alltid något bra! 


Hur som helst... Bild bevis kommer! 
Där kommer teknikkrånglet in. Jag måste lära mig hur. 
Ska försöka i morgon.
Det andra krånglet, jag hittar bara ett för kort måttband för att börja mäta mig.

Får lösa detta med. Snarast. 

Träning idag. Ingen förutom att jag simmat runt i lektempo i tre timmar. Har faktiskt inte hunnit mer. Skulle vilja springa. Men tyvärr är detbäcksvart hos oss i skogen och vildsvin är läskiga. 

Och i morgon blir det bodypump vid 17. Kan nog inte jogga på dagen heller. Maken skulle iväg så jag och barnen ska umgås hela dagen.

Ska lära mig hur man gör nu med bilderna. 

So long! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar