Follow'>http://www.bloglovin.com/blog/11520829/?claim=mndau8j33ur">Follow my blog with Bloglovin

fredag 3 januari 2014

Mobilinlägg. Nattliga tankar.

Ja, detta är ett test.  Ett tråkigt jäkla test. 

Man måste ju faktiskt pröva allt.

Jag har ju bestämt mig. Så jag fattar inte varför jag håller på med detta kvart i tre mitt i natten.
Det passar inte ihop med det lyckade och pefekta liv jag inbillar mig att jag ska få.

Jag tänker att jag ska hoppa ur sängen och flyga ut varje morgon för att springa en runda. Bra ska det gå varje dag. Sen ska jag fräscha upp mig med en sval ich skön dusch och efter det laga en delikat frukost sim barnen älskar och äter med glädje. Pigga och lyckliga ska vi fara vidare till skola, dagis och jobb. Vi ska aldrig stressa iväg och glömma gympakläder,  läxböcker eller blöjor hemma i all hast.

Jag tänker att allt ska vara som jag föreställer mig alla lyckade villamänniskor har det i sina söta radhus. 
Jag förtränger det faktum att klockan är 10 i 3 på natten.  Och att jag är en njutningsglad nattmänniska som älskar att glo på nattfilm och surfa.

Jag förtränger även det faktum att mina barn är lika omotiverade som mig i tidig morgonstund.

Nä nu är batteri nivån kritisk och vi ska till simhallen hela familjen i morgon klockan 10. Jag tänkte simma när pappan leker med barnen. Eller så växer jag fast i bubbelpoolen och bastun?

Nejdå!  Jag är motiverad.  På riktigt. I morgon återkommer jag med vad jag presterat. 

God natt medmänniskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar